Parttime salesmanager

Verwarming laag of meer verkopen?

Resultaat

Resultaten uit het verleden... en online is het heden.

Vaak ligt de oorzaak van tegenvallende omzetten in het verleden. Té lang doorwandelen op geijkte paden. En die paden zijn ook niet meer hoofdzakelijk offline. Telefonische verkoop, glanzende brochures, email marketing, deurtje bellen is grotendeels vervangen door een knallende website, dát is je werkelijke verkoper, je visitekaartje. En van daaruit ga je de markt op met social media, Google Adwords, Search Engine Optimalisation, LinkedIn, blog/whitepaper publishing en meer. Je kunt méér van hetzelfde blijven doen, maar het is beter om de vraag te stellen: "Sluit het product, de positionering, online marketing en de boodschap nog aan bij wat de markt vraagt?". En als de propositie niet meer past, hoe gaan we dat aanpassen, welke keuzes maken we? Met een frisse blik gaan we aan de slag, halen de pijnpunten boven water en vertalen dit in een heldere aanpak. Daarbij zijn we meester in het bedenken van out of the box strategieën, het betreden van onbekende terreinen (blue ocean) met als eindresultaat gegarandeerd meer omzet.

Meetbare successen

Het inzetten van de parttime salesmanager levert meetbare successen op. Bij een breed scala aan ondernemingen is de aanzet gegeven tot het verbeteren van de positionering met veelal een flinke omzetstijging als gevolg. Enige voorbeelden hiervan zijn:

  • Ik heb met veel plezier samengewerkt met Hans bij een klant van ons, waar Hans de opdracht had om de omzet een boost te geven. Daar is Hans prima in geslaagd! De opdracht loopt nog steeds, ondanks dat de aandelen van het bedrijf voor het grootste deel in andere handen zijn gekomen en daardoor onze rol is beëindigd.

      Nico Perdaan – JAN© Accountants & Belastingadviseurs 

  • Hans Peeters is a committed and result oriented manager. He helped TIE Netherlands through a difficult and challenging transition period.

      Jan Sundelin - CEO TIE Kinetix

  • De Oud-Rotterdammer bestaat al 11 jaar en is dè krant voor Rotterdammers van 50 jaar en ouder in Rotterdam en omstreken. Met een verspreiding van 122.000 exemplaren en 300.000 lezers is De Oud Rotterdammer de grootste krant van Rotterdam en omstreken. In een neergaande advertentiemarkt staat de omzet van alle printmedia sterk onder druk. In een Quick Scan heeft de Parttime Salesmanager voor De Oud Rotterdammer, alsmede De Oud Utrechter (oplage 55.300 ex) een aantal concrete aanbevelingen gedaan over hoe in een neergaande markt de omzet kan worden vergroot. Deze aanbevelingen zijn opgevolgd en leiden inmiddels tot het gewenste resultaat.

     Fred Wallast - DGA Uitgeverij De Oude Stad

  • Hans Peeters heeft ons gedurende twee jaar (1 dag per week) geadviseerd hoe wij onze marketing en acquisitie moeten aanpakken. Ons team bestaat uit zes gedreven dienstverleners, geen commerciële marketeers. Onder de bezielende leiding van Hans hebben we inzicht gekregen in het herkennen waarin wij ons onderscheiden van onze collega concurrenten, en dit vervolgens op een heldere manier te positioneren. Met deze nieuwe kijk op onze dienstverlening zijn wij actiever gaan acquireren en uitgegroeid tot marktleider in onze regio met nieuwe projecten in Amsterdam, Amstelveen, Haarlemmermeer en Zaanstad. Hans heeft ons geleerd achter ons bureau vandaan te komen en energiek de boer op te gaan. Voor ons een definitieve game-changer!

     Bert van Dijk - DGA KG-Parkmanagement BV

  • Een van de producten van KYOS is een commodity management systeem voor industriële bedrijven. Hans Peeters heeft ons uitstekend geholpen bij het verbeteren van onze marketing en sales van dit relatief complexe product en ons er goed van bewust gemaakt dat we ons meer moeten richten op de waarde voor de klant in plaats van de gedetailleerde functionaliteit. We laten de klantwaarde nu zoveel mogelijk in alle marketing en sales activiteiten terugkomen. Ook heeft hij geholpen om ons meer op het hogere management te richten en op een beperkt aantal sectoren, waardoor onze inspanningen effectiever zijn. Op organisatorisch gebied heeft Hans meer structuur aangebracht in onze marketing en sales activiteiten, onder andere met behulp van een CRM. Het was een plezier met Hans samen te werken en we hopen in de komende jaren de vruchten te plukken van zijn bijdrage.

     Cyriel de Jong - CEO en DGA van KYOS

  • Hans Peeters heeft ons geholpen een duidelijke focus aan te brengen in onze verkoop, het ontwikkelen van nieuwe Product Markt Combinaties en heeft waardevolle adviezen gegeven over de inrichting van onze organisatie. Het door hem ontwikkelde verkoopplan is de basis voor onze activiteiten in de komende jaren. Verder is Hans een rustige en prettige professional die heel snel de pijnpunten binnen onze organisatie boven tafel had. Door zijn adviezen en suggesties hebben we veel van deze pijnpunten kunnen elimineren.

      Olivier Arnolds en Yarmilla Koenders - directeur/eigenaren van SKONDRAS NMC Nederland

  • Hans Peeters heeft bij Collis als Sales Director vanaf het allereerste begin een verkoopafdeling opgezet en gemanaged voor onze chipcard- en payment processing test tools. Deze testtools maken momenteel een belangrijk deel (25 %) uit van de totale omzet van Collis.

     Dirk Jan van den Heuvel - Executive Vice President UL (voorheen Collis)

  • Hans Peeters guided the process to gain a foothold in Europes for our company Sentai and our ERP software package called Trax. Our joint venture company Sentai Software Europe  developed a successful presence in Europes and sold and implemented the software at various European multinationals. Hans is an honest professional sales manager, and helped us achieve a successful entry in a complicated environment.  He is very dedicated salesman and importantly lots of fun to work with.

      David Kauffman - former CEO and co-owner of Sentai Software


Een selectie uit onze opdrachtgevers:















Sociaal/maatschappelijk:




Opbellen
E-mail